angelicalindholm

Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Tipsar lite om smink!

Av Angelica Lindholm - 25 september 2013 22:01

- Hur får man ögonfransarna att hålla sig böjda hela dagen?

Byt ut din vanliga mascara till en vattenfast istället. Den är inte lika tunga på fransarna. ta sedan din ”vanliga” mascara på topparna av fransarna så ser dom extra långa ut.


- Hur får man ögonskuggan att sitta hela dagen som bäst?

Ögonskuggan sitter mycket bättre om du grundar med en primer. Pröva att ta lite foundation på ögonlocken och ta sedan på mineralpuder/vanligt puder om du inte har någon!

 

- Vad kommer först, concealer eller foundation?

Man ska alltid ha foundation innan man tar på concealer! Eftersom foundationen tar bort det man täckte med concealern om man tar foundationen först. Tänk på att foundation inte är till för att täcka allt utan bara jämna ut!

 

- Hur gör man det perfekta brynet med pennan?

Jag har fått tips från massa olika tjejer att ta från ditt bryns ”vanliga” form till och börja med. Sedan börja du alltid på undersidan först och fyller i ända ut. Sedan fyller du i ”uppe” och tar en ögonbrynsborste och kammar uppåt så det ser naturligare ut. Ett tips för att se det så naturligt ut som möjligt är att inte välja en för mörk färg och inte ta för hårt när du fyller i brynet. För jag testade på mig själv en gång, de blev inte bra. Blir som ett troll!

 

- Vad ska man tvätta penslarna med?

Vissa tar bara ljummet vatten och tar diskmedel på. Men på typ borstar och sådant tar jag en spray som finns att köpa HÄR! Den funkar väldigt bra, har den själv så. Den rekomenderar jag till er som inte har den

 

Hoppas ni gillade detta inlägg kommentera gärna så hörs vi snart!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Lindholm - 2 oktober 2013 19:58

Hejsan på er! Förlåt så sjukt mycket att jag inte vart uppdaterad eller någonting... Haft så sjukt mycket att göra och tänkt på för mycket saker.. som fått mig mått dålig. Liksom du vet när man går på spåret och plötsligt öppnar du ögonen och är...

Av Angelica Lindholm - 23 september 2013 20:16

Hej på er sötisar. Hoppas ni mår bra och har haft en bra dag. Jag har väl haft de sådär, de går väl att må bättre också.. Just nu sitter jag och pluggar lite Tk/fy, Så sjukt tråkigt.. Har tänt lite ljus och gjort lite mysigt, de hjälper mig ...

Av Angelica Lindholm - 23 september 2013 00:04

Hejsan och välkomna till min blogg. Jag har haft denna blogg väldigt länge nu, men har inte haft tid att lägga upp något inlägg. I denna blogg kommer ni/du få följa med mig om mitt liv, vad som händer dagligen. Lite om mode, kommer även tipsa på ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards